sunnuntai 19. huhtikuuta 2015

Treenit 19.4.15 ⚽

Hei! Mullahan on jotain kuvamateriaaliakin! Huikeata panostusta multa!:D Äiti kuvaili kentän laidalta jonka takia jouduin aika monta kuvaa karsimaan pois ja muutamaa joutuikin rajaamaan vähän rankemmalla kädellä. Mutta parempi tuo kun ei mikään! Mutta ilman kummempia selityksiä mennään suoraan asiaan.

Aloitettiin treenit ihan normaalilla alkulämpällä, eli kaksi kertaa puolikkaan kentän ympäri pallon kanssa. Tuntuma palloon oli jo tässä vaiheessa vähän heikko, mutta ihan hallussa se kuitenkin pysyi (jollain asteella).

Sitten siirryttiin ekaan varsinaiseen treeniin. Tötsiä oli siis kaksi. Kaksi pelaajaa seisoi tötsillä ja yksi tötsien välissä. Ensin aloitettiin niin että aina vuoronperään molemmilta tötsillä olevilta pelaajilta tuli syöttö keskelle ja takaisin. Helppoa vai mitä? No sitten tuli pitkät syötöt. Eli kun tötsältä syötettiin keskelle, syötti keskellä oleva takaisin. Mutta erona äskeiseen oli että tötsällä oleva pelaaja veti korkean vastapallon toiselle tötsällä olevalle pelaajalle. Sitten taas tämä otti haltuun, syötti keskelle, sai syötön ja veti vastapalloon. Ja harjoitus jatkui taas hetken samalla kaavalla. Ja ainiin hei, keskelläolijaa vaihdettiin sitten aina niin että kaikki kolme oli jokaisessa jutussa keskellä kerran. Sitten oli vielä semmoinen että toisella tötsillä olijoista oli pallo. Pallollinen pelaaja lähti kuljettamaan ja yritti ohittaa keskellä olevan "pakin". Kun pallollinen pelaaja oli päässyt tästä ohi, hän syötti toiselle tötsällä olleelle pelaajalle pallon, ja palasi sitten takaisin "omalle" tötsälleen. Yleisesti ottaen tämä harjoitus meni ihan hyvin, mutta sihti oli varsinkin vasemmalla aluksi pahasti hukassa. Eli osumatarkkuus ja pallon nosto meni tässä huonosti, mutta ainakin osa keskeltä antamistani syötöistä meni mun mielestä ihan kohtalaisen hyvin. Alla kahdesta ekasta havainnollistavat animaatiot ja satunnaisia kuvia kaikista kolmesta jutusta.

Sitten siirryttiin seuraavaan treeniin. Tässä treenissä mä meninkin maaliin. Eli jakauduttiin kahteen ryhmään. Me alotettiin rastilla josta kerron nyt lisää.
Eli oli kaksi lippua, ja kolme pelaajaa. Kaksi oli lipuilla ja yksi niiden välissä. Nyt siis liikuttiin ns. "rivissä". Eli pallo saattoi olla joko vasemmalla tai oikealla lipulla, mutta keskellä se ei voinut olla. Eli kun kaksi reunimmaista lähtivät liikkeelle, keskimmäinen jäi tarkoituksellisesti vähän jälkeen niin, että syöttö tuli taaksepäin. Sieltä keskimmäisen oli tarkoitus vetää. Tässä sain muutaman ihan hyvän torjunnan aikaiseksi, mutta tietty tuossa on vielä paaaljon parantamisen varaa. Alla vielä havainnollistava animaatio. Ainiin tuossa animaatiossa kävi pari mokaa: ensinnäkin tuo musta ympyrä on pallo, ja tuossa kun animaatio alkaa niin palloa ei näy, unohdin sen vahingossa:D
 Sitten vaihdettiin pistettä. Eli nyt mentiin ihan tavallisesti seinäsyötöillä. Lippuja oli siis tässä kolme, eli syöttöjä tuli yhteensä kolme. Tässä menin heti alkuun treenaamaan, eli en ollut maalissa (onhan sekin treenaamista mutten parempaa sanaa keksinyt:D). Pääsin muistaakseni vetämään kerran ja se meni ohi. Sitten jouduin kuitenkin menemään takaisin maaliin koska mulla alkoi taas semmonen vatsakipu joka tulee mulle joskus juostessa. Maalissa musta tuntu oikeesti että IHAN KAIKKI menee läpi, jopa helpoimmatkin vedot... Mutta siitä suuntahan on vaan ylöspäin eikö niin? Mähän oon maalissa ihan vasta-alkaja, joten voin varmaan pistää huonouteni sen piikkiin...:D No okei en mä nyt ihan surkee oo mutten mä mikään hyväkään oo.:) ainakin mun mielestä se on noin.:)
Tässä vielä pieni kollaasi tästä pisteestä.
Lopuksi sitten vielä tietty n. 20-30 min peli. Tai no kestosta en oo yhtään varma mutta veikkaisin n.  suurinpiirtein. Pelasin siis koko pelin maalissa. Päästin läpi muistaakseni kolme tai neljä maalia. Yksi maali tosin tuli siitä kun oma pakki blokkas mut, eikä ollu tilaa torjua. Muuten oon oikeestaan aika tyytyväinen tohon peliin. Tosin avaukset oli tänään huonompia kun yleensä. Eipä tuossa ihan hirveän paljon uhkaavia tilanteita tullut, joten sinänsä ei  tuosta oo oikeen mitään sanottavaa mikä ketään kiinnostais:D Lopussa vielä pari kuvaa ja yksi kollaasi mun hienoista torjuntailmeistä:D En tiiä miks mulla on osassa kuvista noin tyhmä ilme. En mä edes pelkää tota palloa, joten miksi!?:D No, se jää nähtäväksi.

Ainiin muuten hei, ensiviikolla onkin kaksi peliä, yhden sijasta ja meikä pelaa niistä muistaakseni ekassa, JäPSiä vastaan. Siitä tulee myöskin todennäköisesti postausta, jos on aikaa ja materiaalia mistä kirjoittaa. No mutta mä painun nyt pehkuihin, koska kello alkaa lähennellä jo kahtatoista yöllä :s


2 kommenttia:

  1. hienoja noi animaatiot teitkö ite vai löytyykö tollasiakin netin ihmeellisestä maailmasta :D?! Auttoi kyllä tosi hyvin havainnolistamaan tekstiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ite tein:D Hyvä jos auttoi kun mä oon aika huono selittämään mitään:D

      Poista