maanantai 13. huhtikuuta 2015

JoKi - HyPS (0-4)

Moi! Nyt saattekin postausta eilisestä pel(e)istä. Pelattiin siis kotikentällä HyPSiä vastaan, ja ikävä kyllä hävittiin 0-4. Peli oli siis perus eli puolella kentällä ja 9v9 muistaakseni.

Pelipaikalle saavuttiin siis klo 16.00. Mentiin ensin pukkariin ja siellä käytiin vähän läpi miten pelataan jne. Koska meillä oli kaksi peliä (2. ja 3. tason), käytiin myös läpi kuka pelaa missäkin pelissä. Jotkut pelasi vaan ekassa (2. tason) jotkut molemmissa ja jotkut vaan toisessa. Itse pelasin vain toisessa eli 3. tason pelissä.

Tämän jälkeen mentiin vieressä olevalle hiekkakentälle/-alueelle. Mentiin sinne koska tekiksellä oli koko kentän peli eikä sinne päässyt lämppäämään. Otettiin ihan peruslämpät.

Tosiaan tuolla kun oli sen 5-10 astetta lämmintä, ja mulla ei ollut pitkähihaista pelipaidan alla, niin aluksi kotoa lähtiessä se tuuli ei tuntunut miltään. Lämpissä tulikin sadetakissa niin kuuma että oli ihan pakko ottaa se pois:D Kuitenkin sen ekan pelin aikana siellä istuskellessa (kentän uusien vaihtopenkkien katoksen alla!) tuli vähän kylmä, eikä se sadekaan mikään hirveen mukava ollut... Mutta kentälle mennessä otin taas sadetakin pois ja kun pääsin vauhtiin, ei siellä kentällä ollutkaan yhtään kylmä;)

Ekasta pelistä en ala sen enempää jauhamaan kun en siinä itse pelannut, mutta mun mielestä molemmat joukkueet pelas ihan tosi hyvin vaikka hävittiinkin 0-2.

Tokassa pelissä meikäläinen aloitti ekan puoliajan kärkenä. Olin tosi tyytyväinen siihen miten menin palloon ja sainkin sen muutaman kerran. Muutamia maalitilanteitakin sain, mutta arvatkaapa kuka veti ohi kaikki? Nyt myös näytin välejä joihin halusin pallon. Toisaalta paljon oli parantamisen varaan. Puhe unohtui välillä kokonaan ja monessa tilanteessa jäin jälkeen tai vastustajan selän taakse. Mutta hei, parantamisen varaahan on aina.:) Eli ensimmäinen puoliaika meni mun mielestä suhteellisen hyvin, muttei missään nimessä loistavasti:)

Sitten koitti puoliaika. Siinä sitten ekan puoliajan maalivahti sano muistaakseni ettei haluu olla toista puoliaikaa maalissa. Sitten kysyttiin että onko jotain maalivahtihalukasta. No mä sanoin sitten kaverille kuiskaten että mä haluaisin mutta ei mua kuitenkaa päästetä, niin arvatkaa huusko se heti että hei, täällä!:D Että se oli vähän semmonen extemporee tilanne, että hei, mähän meen maaliin!

Mua kyllä kieltämättä jännitti ihan sikana. Mulle sanottiin että ei se mitään vaikka yks tai kaksin menis sisään, tää on vaan harkkapeli, ja sä oot kokeilemassa. Jos syystä tai toisesta tuntuu siltä että haluaa pois niin sitten käsi pystyyn niin voi tulla pois.

No sitten se pilli soi ja toinen puoliaika alkoi. Se oli muistaakseni vielä HyPSin aloitus, eli mua jännitti ne ekat tilanteet ihan sikana. Ihan ekoja tilanteita en tarkalleen muista, mutta aika monessa tilanteessa joutui ottamaan maasta tulevan pallon käsiin tai syöksymään vastustajan jalkoihin. En muista kuinka paljon oli pelattu, kun päästin mun ensimmäisen ja ainoan maalin läpi. Eli vastustaja tuli maalille ja mä päätin sitten siinä puolessa välissä rangaistusaluetta lähteä vastaan. Liu'uin polviltaan maahan palloon, mutta koska mun jalat oli vähän liian levällään, pallo ehti just mennä mun jalkojen välistä. Ja että harmitti:D Mutta eikun jatkamaan peliä, edelleen tuli aika samanlaisia tilanteita, yksi korkea laukaus tuli, mutta sen mä poimin aika helposti melkein suoraan syliin. No sitten! Kulmatilanne tuli, aargh! Siinä oli ihan järjetön kuumotus koko ajan, että apua mitä mä tässä teen:D Kuitenkin kunnialla selvittiin (kiitos puolustuksen). Kulmia tuli muistaakseni kolme peräkkäin, eli ihan hyvin niistä selvisin. Mutta hei, mun yks ehdoton vahvuus oli avaukset! Lähti muuten kovaa:D ja välillä ehkä vähän turhankin korkeelta, mutta ne oli mun vauhvuus kyllä mun omasta mielestä. No ei siinä mitään, yks päästetty maali ja monta ok torjuntaa, ei mun mielestä huono suoritus ekakertailaiseksi.

Kertokaa tuonne kommentteihin millainen oli teidän eka kerta maalivahtina pelissä, ja muitakin hauskoja maalivahtitarinoita saa kertoa. Mitä mieltä olitte postauksista ja onko jotain spessuehdotuksia, jatkoa tuolle omatoimiselle harjoittelulle on varmaan ainakin tulossa!:)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti